University : Main content

Titre de page

Contractuel

Contenu de la page principale

Post-Doctoral Positions

• Experimental study of turbulent-combustion interaction for premixed flames of various NH3/H2/CH4/air blends

The European H2020 FLEXnCONFU project (22 partners, https://cordis.europa.eu/project/id/884157/fr) aims to  demonstrate the conversion of electricity surplus into alternative fuels such as ammonia and hydrogen via a P2X system able to increase the flexibility of fossil fuel power plant reducing at the same time their environmental impact. One Work-package, leaded by Cardiff University (WP2) is dedicated to combustion system compatibility with non-conventional fuels with one part focused on CFD-DNS/LES studies. But the turbulent-combustion interaction for NH3/air, NH3/CH4/air, CH4/H2/air mixtures is absolutely not well known and few data are currently available [1-3]. PRISME Laboratory  is in charge of the fundamental combustion study in order to provide reliable data for CFD development and guidelines for the combustion chamber design of the next gas turbine generation. Please see details in the file below.

Contact: Pierre BREQUIGNY +33 2 38 49 24 21 firstname.familyname@univ-orleans.fr

• Numerical simulation of dust cloud formation in a closed vessel.

La chaire industrielle ACXEME (Allumage, Combustion, eXplosion, Environnement et Matériaux Énergétiques) est un tout nouveau programme de recherche, sélectionné en juin 2019 par l’Agence Nationale de la Recherche (ANR). Elle est portée par un enseignant-chercheur de l’IUT de Bourges. La chaire sera consacrée à l’optimisation des systèmes énergétiques explosifs et propulsifs en intégrant les contraintes environnementales d’aujourd’hui et en anticipant celles de demain. Les défis au niveau matériaux, systèmes ou énergétiques seront relevés par le consortium d’industriels MBDA France, Nexter Munitions et ASB Aerospatiale Batteries d’une part, et les chercheurs des laboratoires PRISME et ICARE-CNRS d’autre part.

Contact : Sophie Seuillet 02 48 23 82 04 prenom.nom@univ-orleans.fr